Outlook Express mail alma ve gönderme sorunları (2GB veritabanı sınırı)

Gönderilen postalarınız alıcıya defalarca gidiyor mu? ya da gelen postalarınızın bir kısmını aldıktan sonra hata ile mi karşılaşıyorsunuz?

Windows XP işletim sisteminde kullandığınız Outlook Express email programında karşılaşılan sorunlardan biri de veritabanı sınırıdır.

Email alırken "bilinmeyen bir hata oluştu...." gibi bir hata ile karşılaşıyorsanız ve gelen kutusunda çok sayıda postanız varsa Email veritabanınız 2 GB sınırını aşmış olabilir.

Windows XP de bir dosyanın boyutu en fazla 2 GB  olabilmektedir. Outlook Express'de youn bir mail trafiğiniz varsa Gelen Kutusu yada Gönderilmiş Öğeler veritabanları 2 GB sınırına ulaşacak ve alma gönderme esnasında bazı hatalarla karşılaşacaksınız.

Nasıl anlarsınız?

  • Email gönderme-alma çubuğunda mail alıyor gözüküyor ancak ancak bir süre sonra kesiliyor
  • Göndermeye çalıştığınız e-mail'ler giden kutusundan gönderilmiş öğeler klasörüne girmiyor ve alıcıya tekrar tekrar gidiyor ise

gelen kutusu ve gönderilmiş öğeler klasörleri 2 GB sınırına ulaşmış olabilir.

Çözüm,

Outlook Express programınızı açın.

Sol tarafdaki Yerel klasörler (Local Folders) üzerine sağ tıklayıp iki yeni klasör açın ve isimlerini şu şekilde verin. (aşağıdaki resimdeki gibi)

  • Gelen eski
  • Gönderilmiş eski
  • "Gelen Kutusu (Inbox)"ndaki tüm postaları Gelen eski klasörüne taşıyın
  • Gönderilmiş Öğeler (Sent Items) klasöründeki tüm mailleri Gönderilmiş eski klasörüne taşıyın ve taşıma işleminin tamamlanmasını bekleyin.
Şimdi "Gelen Kutusu" ve "Gönderilmiş Öğeler" veritabanlarını silmemiz gerekiyor.
  • Araçlar menüsünden Seçenekler'e girin,
  • Bakım > Depo Klasörü butonuna tıklayın.
  • Orada bunulan bağlantının üzerine sağ tık yapıp kopyalayın
  • Outlook express programından çıkın.

Bilgisayarınızın 'Başlat' menüsünden 'Çalıştır' tıklayın ve çıkan boşluğa kopyaladığınız yolu yapıştırıp 'Enter' tuşuna basın. Açılan pencerede

  • Gelen Kutusu.dbx
  • Gönderilmiş Öğeler.dbx klasörlerini göreceksiniz. Bunları silin ya da ismini değiştirin ve Outlook Expressprogramını yeniden başlatın.
 

Outlok Express boş bir gelen kutusu yada gönderilmiş öğeler kutusu oluşturacak ve sorununuz çözülecektir.

outlook express 6 sorun giderme  alma hatası eposta hataları  pop3 problem alma  gönderme sorunu email outlook problemi mail gönderme hatası windows xp eposta sorunları

aso ajans iletişim

Bizi Arayın

Daha fazla bilgi ve siparişleriniz için telefonlarımız;

(0212) 222 3801
(0212) 222 1608
(0212) 221 4892

Ulaşım Krokisi

Teklif İsteyin

Bazı ürünlerin özel olarak fiyatlandırılması gerekiyor. Tasarım tipi, üretilecek üründe kullanılacak kağıt ya da diğer materyaller fiyatları değiştirecektir.


Bize Ulaşın
Yorum yazın

Yorum Yazın

Düşünceleriniz bizim için önemlidir. Dana önce bizimle iş yaptıysanız, ürün ve hizmetlerimizle ilgili düşüncelerinizi bizimle paylaşın.


Yorum
 

Takip Edin

Bizi sosyal medyada takip edin. Yeni ürünler, promosyonlar ve tasarım fikirleri işletmenizin tanıtımına katkı sağlar.

Facebook | Twitter | LinkedIn  Google+ | Pinterest  | Instagram