skip to Main Content

Logo, bir fikri, düşünceyi, ürünü, kurumu ya da işletmeyi temsil eden görsel simgedir. Türkçeye “amblem” olarak geçmiş olsa bile “logo” olarak kullanımı daha yaygındır. Logo ve Logotype birbiriyle karıştırılmamalıdır. Logotye ve amblem farklı anlamlara gelmektedir. Logotype, amblemi içereren bütün bilgilerin yazılı kısmını ifade ederken, amblem şekli ifade eder.

Biz “Logo” olarak kullanmaya devam edeceğiz.

Logo, ürün, hizmet ya da işletmeleri birbirinden ayırt etmek için kullanılar, işletmelerin kurumsal kimliğinin en önemli parçasıdır. İşletmeyi ifade eden renkler, şekiller, yazılar bu logo üzerinden tanımlanır.

Kartvizit, antetli kağıt, antetli zarf, katalog, Broşür, fatura irsaliye ve resmi makbuzlar, indoor ve outdoor baskılar, kısaca tüm tanıtım ürünleri, işletmenin logo ve kurumsal kimliğine uygun şekilde yapılır. Web site tasarımında kullanılacak ana renklerin yine logo ile uyumlu olması sağlanır. Logolar uzun yıllar kullanılır. Tüketiciler için akılda kalıcılığı sağlamak için sıkça kullanılır. Fuarlarda, promosyon ürünlerinde, yollardaki bilboardlarda kullanılan logolar hep akılda kalıcılığı sağlamak ve daha fazla tercih edilebilir olmak için dikkat çekici rekler ve şekillerle tasarlanır.

Logo tasarımı daima vektör programlarda yapılır. Logonun bir kartvizitte küçücük bir alanda kullanılabildiği gibi, bir binanın dış cephesinde, devasa boyutlarda da kullanılacağı unutulmamalıdır. Vektör tabanlı programlarla hazırlanan bir logo, büyüdükçe bozulmaz. İstenilen boyutlarda kullanılabilir. Vektör tabanlı programlara örnek Adobe Illustartor, Adobe Indesign, Corel Draw, Freehand’dir. Bunların haricinde çok sayıda vektör yazılım bulunmaktadır.

Piksel tabanlı programlarla hazırlanmış logoların kullanım alanları sınırlıdır. Hazırlandığı boyutlardan daha büyük kullanılamazlar. Baskıda logo hatlarında bozulmalar meydana gelir. Piksel tabanlı yazılımlarla hazırlanmış logolar bir süre sonra kullanılam sorunlarından dolayı yeniden vektör programlarla çizilirler.

Logo tasarımı yapılırken, logonun farklı zeminlerde, fotoğraflarda ve farklı ışıklar altında kullanılacağı düşünülür. Logo çizildikten sonra, siyah zeminde, beyaz zeminde, gri zeminde, fotoğraf üzerinde kullanımı, kurumsal kimlik dökümanında ayrıntılı bir tanımlanır. logonun farklı matbaalarda farklı renklerde veya farklı ölçülerde basılmasının önüne geçmek için bu tarif oldukça detaylı olarak yapılır.

Parlak veya mat kağıtlarda basıldığında renkler farklı gözükeceği için, logo renkleri farklı kağıt tipleri için de tanımlanmalıdır. Basılacağı alanda laminasyon olacak ise, yine renk değişimi meydana gelecektir. Bu tür ince ayrıntılar göz önüne alınarak logo tasarımı yapılır.

Logo tasarımı, uzmanlık alanlarımızdan biridir. Firmanızın ihtiyaçlarına cevap verecek ve uzun süre kullanabileceğiniz bir logo tasarımı için farklı çalışmalar yapar ve bunu onayınıza sunarız. Değerlendirmelerden sonra, renkler, duruş, çizgiler ve bu logonun alternatif versiyonları yapılarak tekrar değerlendirmenize sunar ve son halini kurumsal kimlik dökümanına ekleriz.

Logo tasarım süreci nasıl işler?

İşinizi, hizmetinizi anlayabilmek ve çalışmalarınız hakkında fikir sahibi olmak için öncelikle sizi dinleriz. Sorasında sizi iyi yansıtacağını düşündüğümüz logo ve yazı tiplerini oluştururuz. Bu minimum 3 maksimum 5 adet olabilir. İlk tasarımlar, renk veya alternatifleri kapsamaz. Yapılan ön çalışmalardan sonra düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi dikkate alarak uygun logo ve yazı tipleri üzerinde çalışmaya devam ederiz. Farklı varyasyonları oluşturur, yeni yazı tipleriyle zenginleştiririz. Renk alternatifleri sunarız. Hedef, logo ile birlikte iyi görünen, markayı iyi yansıtan yazı tipi oluşturmak ve etkileyici renkler seçmektir.

Tüm logo oluşturma sürece yaklaşık 2 hafta sürecektir. Şirket kültürünüzü ve imajınızı yansıtan bir logo ortaya çıkacaktır. Gelecekte ortaya çıkacak herhangi bir kullanım için tüm uygun formatlarda hazırlanır.

 

This Post Has 0 Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Back To Top
Ara